EGR sistemi araçlarda yanmış olan gazların tekrar emme manifolduna göndererek silindirin içerisine girmesini sağlayan sistemdir. Taze olan karışım içerisine az bir miktar egzoz gazı karıştırılarak yanma ısısı bir miktar aşağılara çekilmektedir. Yakıt tüketimine de olumlu anlamda etkileri vardır.
Yanma ısısının yüksekliğinin aşağılara çekilmesi ile egzozda oluşan nitrikoksit miktarını düşürmektedir. EGR valfi egzoz gazının ne kadarının içeri alınacağını ayarlayan parçadır. Kontrol ünitesinden komutlar doğrultusunda hareket eder. Çünkü motorlarda daima egzoz gazı silindirlere gönderilmez.
EGR valfi motor sıcaklığı 60 ve 110 derece de ise motor devri 3500 d/d civarında ve kısmi yük diğer deyişle gaz pedalı yarım basılırken devreye girer.
EGR valfı egzoz gazlarından dolayı sıkışır ve bu sebepten dolayı işlevini yerine getiremez buda egzoz gazının motora girmesine neden olur ve bu da motorun çalışma düzeninin düzensiz çalışmasına neden olur.
EGR kurum nedeni ile tıkanabilir ve temizliğini yaptırmak oldukça kısa sürdürmektedir. Fakat EGR'nin çözümü durumunda nitrous oxide salımı artar. Belirtmekte fayda olacağını düşünerek ( nox sera gazı etkisi yapıyor.) bu etkiden ötürü çevreye zarar vermiş olursunuz. Otomobil üreticileri EGR sistemini genel olarak kullanmama yanadırlar yani onlara kalsa hiç kullanmazlardı. Bunun nedeni ise motor gücünü azaltması ve yakıt tüketimini arttırmasıdır. EGR ingilizce açıklası ile (exhaust gas recirculation) sistemi şeklinde bilinir. İnert olan egzoz gazının belli bir kısmı yanma işlemi görerek "en yüksek" yanma sıcaklığını düşürerek nox oluşumunu azaltmayı amaçlar. Bu sistemin en büyük espirisi motora tekrar soktuğu egzoz gazı ile motorun karter havalandırmasından gelen yağ ve buharı birleştirdikten sonra emme manifolduna çamur kıvamında bir karbon birikimi oluşturur. Birikimin en önemli nedeni kalitesiz motor yağı ve akaryakıt kullanımından kaynaklı olup çok daha fazla birikim olmasına neden olur. Bu birikim sonucunda motor hava almaz ve boğulmaya başlar.
EGR valfleri pahalı parçalardır ve bunları sık sık değiştirmeniz durumunda sizi ekonomik olarak zora sokacaktır. Hatta son zamanlarsa sanayideki dükkanalarda ve servislerde EGR valf değişimlerini duyar ve şahit oluruz. EGR sorununun çözümü chip tuning ile EGR sisteminin çalışması yakınılan sorun ve problem göz önünde bulundurularak optimizesi sağlanmaktadır. Böylece bozuldu sanılan ama aslında çalışan çalışmaya devam edebilecek olan EGR'leri kurtarmaktayız.
Diğer yollardan birisi ise çalışmasına son verip EGR temizleme uygulamasını gerçekleştirebiliriz. Böylece motordaki kurum birikme olayı sona erer veya yaşadığınız EGR arızasından herhangi bir değişim yapmadan kurtulmuş olursunuz.
İSTANBUL SEVEN GARAJIMIZDA chiptuning, egr çözümleri, dpf çözümleri gibi tüm işlemler yapılmaktadır.
Design by Nitro Mekatronik