ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir. ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.
Sürücü dört-tekerlek ABS ‘li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını tüm tekerleklerde düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek için her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücüye belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.
ABS’ lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı dalgalanmaları veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya dalgalanmalar hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması nemlidir.
Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS’ lerin farkı
Arka-tekerlek ABS, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda kullanılmakta ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemektedir. Bu sistem doğrultu kararlılığını sağlamakta ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemektedir.
Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıta kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneği vermek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS ile donatılmış bir taşıtta, frenleme sistemi, her tekerlekte ayrı ayrı tekerlek kilitlenmesini önlemek için tasarlanmıştır. Sistem, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
ABS'li araç kullanımı ile ilgili öneriler
ABS fren sisteminin fonksiyonu her türlü frenleme koşulu altında aracın; stabilitesini, direksiyon hakimiyetini, optimum şekilde frenlenmesini sağlamaktır. Optimum şekilde frenlemenin anlamı, maksimum yol tutuşunu elde ederek frenleme mesafesini optimize etmektir. ABS fren sisteminin en önemli avantajı, fren mesafesinin azaltılmasının yani sıra, acil frenlemeler esnasında direksiyon hakimiyetinin kaybedilmemesidir.
Arızalı ABS beyinleri uygun ekip ve ekipmanları ile onarıldığında sorunsuz olarak çalışmaktadır. Hasarlı ABS'lerinizi Seven Garaj güvencesi altında tamir ve bakımlarını garantili bir şekilde yaptırabilirsiniz.
Design by Nitro Mekatronik